Jak podaje serwis wirtualnemedia.pl, 21 grudnia wejdzie w życie dyrektywa unijna ePrivacy. Nakłada ona szereg regulacji nie tylko na dostawców usług telekomunikacyjnych, ale także internetowe komunikatory, które świadczą usługi na terenie Unii Europejskiej. Zmiany dotyczą przede wszystkim zakresu pozyskiwania i przetwarzania danych osobowych (chodzi m.in. o pliki cookies).
Zmiany wynikające z nowej dyrektywy odczują użytkownicy Messengera i Instagrama. Użytkownicy pierwszego komunikatora stracą możliwości utworzenia sondy w czatach grupowych, zniknie także możliwość ustawiania pseudonimów. Jeśli chodzi o drugie medium społecznościowe, to najpoważniejsze zmianą będzie zniknięcie niektórych narzędzi w Stories. Poza tym nie będzie można wysyłać w wiadomościach prywatnych zdjęć modyfikowanych za pomocą filtrów z rozszerzoną rzeczywistością. Dodatkowo Facebook nie będzie mógł także korzystać z targetowania reklam.
Powyższe funkcjonalności zostaną dezaktywowane, gdyż nie spełniają zapisów dyrektywy. Facebook wyłącza je stopniowo. Jak czytamy w oświadczeniu amerykańskiego giganta, "nadal ustalamy najlepszy sposób, żeby przywrócić te funkcjonalności. Potrzeba czasu, żeby je przebudować tak, aby działały sprawnie i zgodnie z nowymi regulacjami".
W poprzednim tygodniu doszło do bardzo poważnej awarii Facebooka, Messengera oraz Instagrama. Użytkownicy na całym świecie mieli problemy z wysyłaniem i odbieraniem wiadomości oraz trudności w połączeniu się z serwerem. Awaria została naprawiona po kilku godzinach.