Chociaż statystyki popularności Fortnite w 2020 roku pogorszyły się w stosunku do poprzedniego roku, to wciąż trzeba mówić o fenomenie gry toczącej się w trybie battle royale. Czy to właśnie fakt, że na rozległej mapie spotyka się ze sobą wielu graczy, spośród których wygrać może tylko jeden, decyduje o popularności Fortnite? Z pewnością jest to ważny czynnik - również dzięki niemu gra potrafiła zarobić w ciągu roku 2 miliardy dolarów. Tryb rozgrywki, wcześniej upowszechniony przez grę PlayerUnknown’s BattleGrounds, szczególnie przypadł do gustu graczom w różnym wieku. Przeniesienie graczy w świat cyfrowej rywalizacji, bardzo kolorowy i widowiskowy, pozwala im na uczestnictwo w rozgrywce w roli jednego z bohaterów. Ciekawe jest jednak także to, że po przegranej można śledzić poczynania innych graczy, przemieniając się w widza. Dodatkowo gra jest dostępna za darmo i bardzo łatwo natrafić na wzmianki o niej w mediach.
Epic Games robi wszystko, żeby popularna gra nie przestała zaciekawiać graczy i widzów. Nowości Fortnite, o których wiadomo już teraz, to przynajmniej kilkanaście bardziej lub mniej znaczących zmian. Deweloperzy Epic Games znani są z tego, że nie boją się uciekać do nieszablonowych środków, które ubogacają grę. Dzięki temu w przeszłości gra doczekała się m.in. koncertu amerykańskiego muzyka Marshmello. Występ w wirtualnym środowisku obejrzało przeszło 10 milionów widzów. Jak prezentują się nowości Fortnite 2021?
Pomimo tego, że niezmiernie trudno o wycieki dotyczące nowości Fortnite 2021, to udało się ustalić, że Epic Games szykuje coś ciekawego prawdopodobnie na 10 lutego. Być może jest to związane z powrotem skina amerykańskiego rapera Travisa Scotta do gry. Czy będzie się z tym wiązał koncert rapera w wirtualnym świecie?
Zaskakujące jest to, że w świecie Fortnite 2021 znalazło się miejsce także dla piłki nożnej. 24 stycznia do gry zostały wprowadzone skórki nawiązujące do strojów słynnych drużyn piłkarskich. Dodatkowo pojawiły się dwie nowe emotki nawiązujące do piłki nożnej (drybling, gest Pele po strzeleniu bramki). W wydarzeniu wzięły udział słynne drużyny piłkarskie - choćby AC Milan, AS Roma czy Manchester City. Udział w Pelé Cup dał możliwość darmowego zdobycia emotki Wiwat Pelé i zestawu Fana Futbolu.