Plotki na temat pełnego wejścia Amazona do Polski krążą już od pewnego czasu. Amerykański gigant e-commerce potwierdził je oficjalnie pod koniec stycznia br. Firma nie podała jednak dokładnej daty debiutu platformy w domenie .pl.
Od tej zapowiedzi minęło już sporo czasu, a polska odsłona sklepu Amazona wciąż nie ruszyła. Poznaliśmy jednak możliwy termin startu platformy nad Wisłą. Jak wynika z nieoficjalnych informacji, do których dotarła "Rzeczpospolita", najbardziej prawdopodobną datą jest najbliższa niedziela 7 marca.
Co ciekawe, we wcześniejszych plotkach jako datę debiutu podawano również 1 marca, jednak otwarcie platformy w ten poniedziałek wydaje się mniej prawdopodobne. Sam Amazon z kolei proszony o potwierdzenie informacji, nie chce komentować sprawy.
Co ciekawe, sprzedawcy z Polski mogli zacząć rejestrować swoje produkty w Amazonie od końca stycznia. Zgodnie ze schematem funkcjonującym w innych krajach, sprzedaż mogłaby zatem ruszyć w naszym kraju wraz z końcem marca lub nieco wcześniej. Być może gigant e-commerce przyspieszy jednak nieco otwarcie i faktycznie wystartuje nas Wisłą już 7 marca.
Nie jest tajemnicą, że Amazon będzie największym na naszym rynku konkurentem dla Allegro. Wiedzieli o tym również inwestorzy, bo w momencie oficjalnej zapowiedzi Amazona, akcje tego drugiego na warszawskim parkiecie zanotowały kilkuprocentowy spadek.
Jednym z elementów, który może pomóc Amazonowi skutecznie dotrzeć do polskich konsumentów, będzie zapewne niedawno podjęta współpraca z InPostem. Oznacza to, że przesyłki zamawiane u amerykańskiego giganta, będą mogły trafiać do popularnych nad Wisłą paczkomatów. Co ciekawe, polska firma kurierska podobną współpracę od lat utrzymuje również z Allegro.