Plotki na temat ewentualnego wycofania się LG z branży smartfonów pojawiały się już od dłuższego czasu. Podobno firma od pewnego czasu rozważała całkowite porzucenie oddziału mobilnego lub przynajmniej znaczne zredukowanie zatrudnienia w obszarach związanych z produkcją smartfonów. Jeszcze w zeszłym tygodniu dziennik "The Korea Times" donosił, że firma swoją decyzję ogłosi oficjalnie na dniach.
Tak też się stało. LG poinformowało w poniedziałek, że zamierza całkowicie zamknąć swój dział mobile na całym świecie. Likwidacja tej odnogi firmy nastąpi 31 lipca br. na wszystkich rynkach jednocześnie, jednak niektóre smartfony Koreańczyków mogą być dostępne w sklepach dłużej, do wyczerpania zapasów.
Jak tłumaczy LG, wycofanie się z "niezwykle konkurencyjnego sektora telefonów komórkowych" pozwoli przedsiębiorstwu na przekierowanie zasobów do bardziej opłacalnych obszarów działalności. Koreańska firma chce skupić się m.in. na pracach nad komponentami do pojazdów elektrycznych, urządzeniami smart home, sztuczną inteligencją, robotami i rozwiązaniami B2B.
Nie da się ukryć, że smartfony LG, choć przez lata miały grono wielbicieli, od kilku lat sprzedają się zwyczajnie słabo. Udział firmy w rynku wynosi obecnie niespełna 2 proc., ale od 2015 roku mobilny oddział Koreańczyków stale notuje straty. I to mimo faktu, że LG do samego końca starało się ożywić dział mobile, prezentując intrygujące modele smartfonów, takie jak G8 z dołączanym dodatkowym ekranem lub Wing z obracanym wyświetlaczem.
Dotychczasowi posiadacze smartfonów LG nie mają się czego obawiać. Firma jeszcze przed pewien czas będzie udostępniać zarówno aktualizacje oprogramowania do telefonów, jak i utrzymywać serwisy tych urządzeń na całym świecie. Czas świadczenia usług posprzedażowych ma różnić się w zależności od regionu.
LG zamierza wciąż działać na obszarach powiązanych z biznesem smartfonów. Firma planuje inwestować w przyszłości m.in. w technologie związane z siecią 6G. Co więcej, wiedza i rozwiązania opracowane przez dział mobilny przez ostatnie dwie dekady zostaną zachowane i być może wykorzystane w innych produktach w przyszłości.