Tym razem Sony i Microsoft nie powtórzyły błędów z 2013 r., gdy do sprzedaży trafiło PlayStation 4 oraz Xbox One. Konsole te już w dniu swojej premiery miały bardzo poważne problemy z wydajnością. Xbox One nie gwarantował nawet rozdzielczości 1080p, a PS4 wcale nie wypadło tu dużo lepiej. Zabrakło też mocnych gier na wyłączność, które uzasadniałaby wymianę sprzętu na nowy.
TechnoTerapia to technologiczny podcast Gazeta.pl. W nowym odcinku Daniel Maikowski oraz Robert Kędzierski przyglądają się konsolom nowej generacji po roku od ich premiery. Nie zabrakło również cyklu RetroTech, w którym wspominamy czasy świetności komunikatora Gadu-Gadu.
Zarówno PlayStation 5 jak i Xbox Series X bynajmniej problemów z wydajnością nie mają. Obydwa urządzenia wyposażono w mocne autorskie układy AMD Zen 2 z grafiką RDNA2, która pozwalają na komfortową rozgrywkę w rozdzielczości 4K i 60 klatkach na sekundę. Inną ważną nowością jest też bardzo szybka pamięć SSD NVMe, która praktycznie likwiduje wczytywanie etapów w grach.
Tyle w teorii, a jak PlayStation 5 i Xbox Series X radzą sobie w praktyce? Jak wypada przy nich tańszy, ale i nieco mniej wydajny Xbox Series S? Po roku od premiery postanowiliśmy jeszcze raz dokładniej przyjrzeć się najnowszym urządzeniom Sony i Microsoftu, a także ocenić je pod względem: designu, wydajności, kultury pracy, dostępnych gier oraz ceny.
Kto wyszedł z tego starcia zwycięsko? Słuchaj najnowszego odcinka podcastu TechnoTerapia.
>>> Poprzednie odcinki podcastu znajdziesz w TYM MIEJSCU.