W kasach Biedronki znajdują się "ukryte" funkcje. Tylko jedna z nich jest wciąż aktywna

Z sieci sklepów Biedronka korzystają miliony Polaków. Znaczna część klientów zapewne korzysta z kas samoobsługowych, które pojawiły się w tym dyskoncie. Z pewnością niewiele osób wie o ich dodatkowych funkcjach, a właściwie funkcji. Sieć od roku udostępnia bowiem zakupowiczom już tylko jedną z nich.

Kasy samoobsługowe do duże ułatwienie dla klientów. Chociaż nie zawsze działają w pełni sprawnie, to i tak znacząco wpływają na skrócenie czasu zakupów. Jest to bardzo wygodna forma rozliczenia ze sklepem szczególnie dla tych, którzy mają w koszyku niewiele produktów. Należy jednak podkreślić, iż kasy samoobsługowe oferują jedynie płatność bezgotówkową. 

Zobacz wideo Oto najświeższa Biedronka w Polsce. Jest nowocześnie i proekologicznie

Kasy samoobsługowe Biedronki miały cztery dodatkowe funkcje. Aktywna jest już tylko jedna z nich

Dla klientów Biedronki najistotniejszymi elementami kas samoobsługowych są: czytnik kodów kreskowych, waga, strefa pakowania, ekran dotykowy oraz klawiatura pin-pad. Sieć sklepów jednak testowała na początku więcej funkcji, które chyba z biegiem czasu okazały się zbędne. 

Przeczytaj więcej podobnych informacji na stronie głównej Gazeta.pl.

Kasa samoobsługowa sieci Biedronka.Kasa samoobsługowa sieci Biedronka. Fot. Adam Stępień / Agencja Wyborcza.pl

W sumie było ich cztery, ale obecnie działa już tylko jedna. Pierwszy przycisk po prawej widoczny na powyższym zdjęciu nadal pozwala klientowi na wytarowanie wagi w kasie samoobsługowej. Ale co to znaczy? Funkcja ta daje nam gwarancję, że urządzenie prawidłowo waży produkty. 

Biedronka. Trzy przyciski kas zostały wyłączone z użytku

Pozostałe rozwiązania najwidoczniej nie sprawdziły się. A co dzięki nim mogliśmy zrobić?

  • pierwszy przycisk od lewej strony to głośnik. Po kliknięciu można było zwiększyć głośność komunikatów, wydawanych przez kasę samoobsługową;
  • drugi przycisk to trójkąt z wykrzyknikiem. Z jego pomocą klient mógł wysłać sygnał do pracowników sklepu, gdy napotkał błąd lub po prostu potrzebował pomocy obsługi sklepu;
  • trzeci przycisk od lewej pozwalał zeskanować kartę "Moja Biedronka", aby skorzystać ze zniżek.
Więcej o: