Kolejny bank nie pozwala zalogować się klientom. Czarna seria awarii trwa w najlepsze

PKO BP, Pekao, BLIK awarie mają już za sobą. W środę pech dopadł użytkowników kolejnej dużej instytucji. Na stronę nie mogą zalogować się klienci Raiffeisen Bank International.
Zobacz wideo Czy Tusk okradł Polaków reformą OFE?

W środę przed południem wystąpiła kolejna w ostatnich dniach awaria banku, który działa w Polsce. Tym razem niedostępna jest strona Raiffeisen Bank International. Informację potwierdziliśmy na infolinii - strona nadal uniemożliwia klientom zalogowanie się. Wciąż nie wiadomo też, kiedy awaria zostanie usunięta. Raiffeisen Bank International AG (RBI) to austriacki bank z siedzibą w Wiedniu. Warto podkreślić, że w Polsce działa też  Raiffeisen Digital Bank - strona tego banku problemów jednak nie ma. Kłopot mają klienci korzystający z hipotecznej części austriackiego giganta. 

Polska bankowość ma w ostatnich dniach pecha. Zaledwie w poniedziałek informowaliśmy, że raporty awarii dotyczą m.in. Santandera, PKO Banku Polskiego, mBanku, Pekao, ING, Aliora czy Millenium. Strony śledzące awarie pokazywały nagły wzrost incydentów. W większości przypadków przyczyna była ta sama. Klienci nie mogli realizować płatności systemem BLIK.

PKO BP, Pekao, BLIK i nie tylko. Sporo awarii BLIK-a w ostatnich dniach

BLIK to polski system płatności oparty na sześciocyfrowych kodach. Te są generowane na bieżąco, można je wpisać do bankomatu lub terminala płatniczego, który odeśle na nasz telefon prośbę o potwierdzenie transakcji. Ponadto w ramach BLIK-a można przesyłać również pieniądze na numer telefonu. Operatorem systemu jest Polski Standard Płatności.

Wcześniej problemy dotknęły innych dużych banków. Poważne utrudnienia w dostępie do usług dwóch wielkich banków w Polsce zgłaszali użytkownicy dwóch sporych banków.  Zarówno PKO BP, jak i Bank Pekao działał z problemami. Co ciekawe w przypadku obydwu banków problemy zaczęły się niemal jednocześnie - tuż przed godz. 8:00 w poniedziałek. Na szczęście problemy trwały krótko. Po 10.00 Biuro prasowe Banku Pekao S.A. poinformowało nas o ich usunięciu. "Możliwość logowania do systemów banku została przywrócona, a systemy działają prawidłowo" - czytamy.

Studia Biznes i Zielonego Poranka możecie słuchać też w wersji audio w dużych serwisach streamingowych, np. tu:

Więcej o: