W środę przed południem wystąpiła kolejna w ostatnich dniach awaria banku, który działa w Polsce. Tym razem niedostępna jest strona Raiffeisen Bank International. Informację potwierdziliśmy na infolinii - strona nadal uniemożliwia klientom zalogowanie się. Wciąż nie wiadomo też, kiedy awaria zostanie usunięta. Raiffeisen Bank International AG (RBI) to austriacki bank z siedzibą w Wiedniu. Warto podkreślić, że w Polsce działa też Raiffeisen Digital Bank - strona tego banku problemów jednak nie ma. Kłopot mają klienci korzystający z hipotecznej części austriackiego giganta.
Polska bankowość ma w ostatnich dniach pecha. Zaledwie w poniedziałek informowaliśmy, że raporty awarii dotyczą m.in. Santandera, PKO Banku Polskiego, mBanku, Pekao, ING, Aliora czy Millenium. Strony śledzące awarie pokazywały nagły wzrost incydentów. W większości przypadków przyczyna była ta sama. Klienci nie mogli realizować płatności systemem BLIK.
BLIK to polski system płatności oparty na sześciocyfrowych kodach. Te są generowane na bieżąco, można je wpisać do bankomatu lub terminala płatniczego, który odeśle na nasz telefon prośbę o potwierdzenie transakcji. Ponadto w ramach BLIK-a można przesyłać również pieniądze na numer telefonu. Operatorem systemu jest Polski Standard Płatności.
Wcześniej problemy dotknęły innych dużych banków. Poważne utrudnienia w dostępie do usług dwóch wielkich banków w Polsce zgłaszali użytkownicy dwóch sporych banków. Zarówno PKO BP, jak i Bank Pekao działał z problemami. Co ciekawe w przypadku obydwu banków problemy zaczęły się niemal jednocześnie - tuż przed godz. 8:00 w poniedziałek. Na szczęście problemy trwały krótko. Po 10.00 Biuro prasowe Banku Pekao S.A. poinformowało nas o ich usunięciu. "Możliwość logowania do systemów banku została przywrócona, a systemy działają prawidłowo" - czytamy.
Studia Biznes i Zielonego Poranka możecie słuchać też w wersji audio w dużych serwisach streamingowych, np. tu: