Plague Inc. z nowym trybem zarządzania epidemią i ratowania świata. A twórcy dotują walkę z kryzysem

Plague Inc. zyskuje na popularności w związku z koronawirusem. Twórcy poczuli odpowiedzialność społeczną i postanowili dodać do gry nowy tryb, który odwraca zasady gry. Ponadto Ndemic Creations wsparło walkę z kryzysem kwotą 250 tys. dolarów.

Plague Inc. to gra, która powstała już parę lat temu, więc nie jest odpowiedzią na obecny kryzys i żerowaniem na nim. Ten jednak przysporzył jej jeszcze większej popularności i gra nigdy w swojej historii nie cieszyła się takim wzięciem. Celem produkcji jest zarządzanie wirusem i unicestwienie całej ludzkości lub jak największej jej części. Takie podejście nie spodobało się władzom Chin, które bez podania powodu, wymusiły usuniecie Plague Inc. z tamtejszego App Store. Twórcy przy okazji tej sytuacji podkreślali, że gra ma charakter edukacyjny i została doceniona m.in. przez amerykańskie Centrum Kontroli i Prewencji Chorób. Ndemic Creations poszło o krok dalej i wprowadza nowy tryb, który odwraca rozgrywkę do góry nogami. 

Zobacz wideo Gospodarcze konsekwencje koronawirusa. Rozmowa z Pawłem Borysem

Plague Inc. z nowym trybem ratowania świata. Twórcy przeznaczyli 250 tys. dolarów na walkę z koronawirusem

Ndemic Creations wraz z ekspertami Globalnej Sieci Ostrzegania i Interwencji (GOARN), którą prowadzi WHO, stworzyło nowy, darmowy tryb w grze. W Plague Inc. można już nie tylko zarządzać rozwojem wirusa w celu zniszczenia ludzkości, ale także, by ją uratować. Nowy tryb pozwala na zarządzanie pandemią, tak by ograniczyć jej tragiczne skutki. Gracze będą musieli balansować między rozprzestrzenianiem się choroby oraz wspieraniem systemu zdrowia a kontrolą społeczeństwa. W nowym trybie trzeba będzie decydować o kwarantannach, zasadach "social distancingu", zamykaniu publicznych instytucji oraz o tym, kogo leczyć (tzw. Triaż).

Ponadto twórcy Plague Inc. przekazali 250 tys. dolarów na walkę z koronawirusem. Pieniądze zostały podzielone między WHO oraz Coalition for Epidemic Preparedness Innovations (CEPI). 

Jesteśmy zachwyceni, że Ndemic Creations tak hojnie przyłączyło się do kluczowego rozwoju szczepionki na COVID-19. Gra ma ważną rolę w podnoszeniu społecznej świadomości dot. wyzwań, z jakimi obecnie mierzy się cały świat. 

- powiedział Dr. Richard Hatchett, prezes CEP.