Pyszne.pl odpowiada na kryzys w gastronomii. Specjalne środki wsparcia dla restauracji

Od soboty 24 października zamknięte pozostają lokale gastronomiczne. Restauracje mogą prowadzić działalność jedynie w usługach na wynos i w dostawie. Z tego powodu serwis Pyszne.pl wprowadza specjalne środki wsparcia dla pogrążonej w kryzysie branży.

"Choć większość restauracji powiązanych z Pyszne.pl zanotowało w ostatnim czasie wzrost dochodów, nowe obostrzenia wynikające z pandemii oznaczają znaczne obciążenie dla dużej części z nich. Mowa tu przede wszystkim o punktach gastronomicznych, generujących przeważającą część swoich przychodów ze sprzedaży na miejscu, i w których dostawy jedzenia stanowią mniejszą część modelu biznesowego" - czytamy w komunikacie.

Pyszne.pl reaguje na nowe obostrzenia w gastronomii

Drugi pakiet wsparcia Pyszne.pl, następujący po pierwszym, wprowadzonym w marcu 2020 r., ma na celu natychmiastowe wsparcie dla restauracji będących w grupie największego ryzyka.

Zobacz wideo Starsze klasy podstawówek zdalnie, zamknięta gastronomia, ograniczenia dla seniorów. Rząd ogłosił nowe obostrzenia

Pakiet zawiera: 25 proc. zniżki prowizji dla wszystkich restauracji korzystających z usługi dowozu realizowanej przez Pyszne.pl; zniesienie prowizji dla nowo zarejestrowanych, niezależnych restauracji; zniesienie prowizji przy zamówieniach z odbiorem w lokalu (krok, który został tymczasowo wprowadzony w marcu 2020); możliwość odroczenia opłat dla najbardziej poszkodowanych restauracji. Ta forma pomocy ma odbywać się na wniosek poszkodowanych.

Czytaj też: Nowe obostrzenia w gastronomii. Zamykają się restauracje, kawiarnie i bary 

Dodatkowe środki wsparcia dla restauracji

"Rok 2020 był ekstremalnym wyzwaniem dla sektora gastronomicznego przez obowiązkowe zamknięcia oraz restrykcje nałożone na czas pracy lokali w Polsce. Wiele restauracji doświadcza trudności w utrzymaniu opłacalności biznesu, a w niektórych przypadkach - utrzymaniu się na rynku. Jako lider w sektorze zamówień jedzenia online chcemy wesprzeć ich działalność w czasie kryzysu, dlatego też uruchamiamy kolejny pakiet wsparcia dla restauracji, które zostały najmocniej poszkodowane" - powiedział współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl Arkadiusz Krupicz, cytowany w komunikacie.

Pyszne.pl skupia się również na: pozyskiwaniu zamówień i klientów dla restauracji partnerskich, przyspieszonym rozwoju usługi dostawy Pyszne.pl - do końca roku obejmie ona 23 miasta, poszerzeniu strefy dostaw realizowanych przez flotę kurierską Pyszne.pl w obecnie wspieranych miastach,  zatrudnianiu setek nowych dostawców oraz pracowników do obsługi restauracji, dodano także.

Pyszne.pl jest częścią Just Eat Takeaway.com.