Koronawirus. Super-Pharm wprowadza do oferty test na przeciwciała COVID-19. Ile kosztuje?

Popularna sieć drogerii Super-Pharm także zdecydowała się wprowadzić do swojej oferty testy na przeciwciała koronawirusa. Do tej pory można było je kupić m.in. w sieci Biedronka. Teraz kolejne sklepy planują udostępnić je swoim klientom.

Szybki test do wykrywania przeciwciał IGm i IgG COVID-19 jest już dostępny na stronie internetowe drogerii. Pakiet zawiera pięć sztuk testu na bazie złota koloidalnego do samodzielnego wykonania i kosztuje 449,95 zł.

Zobacz wideo Czy test na przeciwciała z dyskontu jest wiarygodny?

Test do wykrywania przeciwciał COVID-19 już na stronie drogerii Super-Pharm

W celu wykonania badania należy oczyścić palec, a następnie nakłuć przy pomocy dołączonego nakłuwacza i 2-3 krople krwi przenieść do fiolki z odczynnikiem. Producent podkreśla, że "szybkie testy serologiczne mogą być stosowane wyłącznie jako pomocnicze narzędzie przesiewowe", nie wykrywają bowiem aktualnego zakażenia. 

- Można na podstawie ich wyniku pośrednio udowodnić przebytą infekcję oraz wysnuć podejrzenie aktualnie trwającej infekcji lub też wykazać brak reakcji immunologicznej organizmu - tłumaczył w rozmowie z Gazeta.pl dr n. med. Maciej Jędrzejko. Ekspert wyjaśniał także sposób działania testów z marketu.

Czy warto kupić test na przeciwciała COVID-19 z marketu?

Jak tłumaczył, testy sklepowe pokazują jedynie obecność przeciwciał, natomiast testy z krwi mogą dodatkowo wskazać, czy przeciwciał jest na tyle dużo, by mogły stanowić ochronę przed kolejnym zakażeniem.

- Testy kasetkowe są testami jakościowymi, które odpowiadają krótko na pytanie o infekcję: "Tak" lub "Nie". Testy laboratoryjne z krwi są testami ilościowymi (lub półilościowymi). Bardzo precyzyjnie mierzą nie tylko obecność, ale również poziom przeciwciał, dzięki czemu można monitorować narastanie i obniżanie się tzw. miana - co ma znaczenie kliniczne - wyjaśniał. 

Kolejne sklepy planują wprowadzenie do oferty testów na przeciwciała COVID-19

Jako pierwsza testy na przeciwciała anty-SARS-CoV-2 do swojej oferty wprowadziła sieć sklepów Biedronka. Produkt cieszył się tak dużym zainteresowaniem, że wyprzedał się już po kilku godzinach od wprowadzenia, mimo że przy zakupie obowiązywał limit trzech sztuk na osobę. Jak pisaliśmy, także inne sklepy planują rozszerzenie swojego asortymentu o podobne produkty. Francuska sieć sklepów Carrefour także zapowiedziała wprowadzić do sprzedaży testy serologiczne wykrywające przeciwciała koronawirusa. Podobne zamiary wyraził także Lidl i Kaufland, choć w ich przypadku mówi się też o wprowadzeniu testów wykrywających wirusa jeszcze w trakcie trwania choroby. 

Więcej o: