Klienci Santander Banku od kilku dni torpedują jego fanpage na Facebooku. W komentarzach i pytaniach do działu obsługi klienta powtarzają się zarzuty o regularne przerwy techniczne, które najwyraźniej bardzo utrudniają konsumentom korzystanie z bankowości.
Non stop przerwa techniczna, Dramat. Brak dostępu do własnych pieniędzy. Wolę już trzymać pieniądze w skarpecie niż w waszym banku, przynajmniej będę mieć do nich dostęp..
Cotygodniowy brak dostępu do usług elektronicznych!
Ludzie, czy wy jesteście normalni? Przerwa do 16:00? W sobotę przed niedziela nie handlową?
- pisali oburzeni klienci banku na fanpage'u Santander.
Dziś klienci banku donieśli, że bez ostrzeżenia utracili możliwość płatności kartą. Z komentarzy konsumentów wynika, że to nie pierwsza taka awaria.
Przynajmniej raz w tygodniu jakąś awaria. Zamawiam jedzenie, zjadam, a potem nie mogę za nie zapłacić. Czy macie w planach wynagrodzić klientom ciągłe problemy w płatnościach?
Niby wszystko działa, ale jednak "Zarządzanie Kartami" pokazuje brak kart. Aplikacja w sumie też przed chwilą przestała działać
- komentowali dzisiejszą awarię klienci banku.
Santander przyznał, że zaraz po pojawieniu się utrudnień podjął działania minimalizujące wpływ awarii na klientów. Tym razem problemy w autoryzacji transakcji przy użyciu karty trwały nieco ponad godzinę i jak przekazał bank, "były wywołane przyczynami sprzętowymi".
Przez cały czas klienci mogli korzystać z płatności BLIK, aplikacji mobilnej i bankowości internetowej. Obecnie wszystkie transakcje przebiegają prawidłowo. Przepraszamy naszych klientów za niedogodności
- podało biuro prasowe banku Santander.
Jak poinformował Santander Bank Polska, 25 marca część jego klientów miała już trudności w płatnościach kartami. Santander to jeden z najpopularniejszych banków w Polsce. Jak wynika z danych portalu PRNews, na koniec 2018 r. prowadził ok. 3,6 mln kont osobistych dla klientów indywidualnych.
Wtedy klienci banku donosili, że mimo odrzucania płatności kartą, konkretne sumy pieniędzy i tak ubywały z ich kont. Bank uspokajał, że konta klientów będą aktualizowane, ale z opóźnieniem.