Vollmart, tak nazywa się nowy dyskont, który w środę uruchomił pierwszy sklep w Polsce. Placówka działa w Siedlcach. Czym ma się różnić oferta sieci od konkurencji? Joanna Wiktoria Bielecka, manager ds. zakupów, w rozmowie z next.gazeta.pl przekonuje, że przede wszystkim ceną.
Vollmart na starcie zaoferuje swoim klientom ponad 1200 produktów tańszych przynajmniej o 20 proc. niż w innych sklepach. Zrezygnowaliśmy ze zbędnych kosztów w postaci gazetek, reklam, kosztownego wyposażenia, aby zagwarantować klientom najkorzystniejszą cenę.
- wyjaśniła.
- Rynek dyskontów w Polsce ewoluował. Sieci, które tworzyły ten rynek kilkanaście lat temu, zmieniły swoje pozycjonowanie, powstała nisza, którą chcemy zagospodarować nowoczesnym formatem hard dyskontu - dodała.
Przedstawicielka sieci wyjaśniła też, że oferta hard dyskontu Vollmart kierowana jest do osób, które nie chcą przepłacać. - Dlatego nasza stała oferta zawiera asortyment produktów pierwszej potrzeby takich jak nabiał, słodycze, mięso i wędliny, kosmetyki, chemia gospodarcza, akcesoria kuchenne i drobne AGD - wyjaśnia. Zapewnia jednocześnie, że bardziej wymagający klienci również znajdą, np. markową kawę, egzotyczne przyprawy, owoce morza.
Vollmart zalicza się do tzw. hard dyskontów. Nie ma tu takiego nacisku na wystrój, ekspozycję towarów. Liczy się ograniczenie kosztów. - Jest to możliwe dzięki naszej niskiej marży handlowej oraz właściwie zdefiniowanej matrycy produktów, ciągłej optymalizacji procesów oraz rezygnacji z kosztownych wydatków reklamowych - wyjaśnia Bielecka.
Format hard dyskontu zakłada również optymalizację logistyki. - Towary są dostarczane na palecie i w takiej formie oferowane Klientom w strefie sprzedaży - precyzuje przedstawicielka Vollmartu.
Wyjaśnia też, że hard dyskonty Vollmart będą otwierane w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców, w atrakcyjnych, dobrze skomunikowanych lokalizacjach. - Zdajemy sobie sprawę, ze sytuacja na rynku polskim jest dynamiczna, dlatego równocześnie, aby zapewnić szeroki dostęp do naszej oferty, Vollmart w najbliższym czasie planuje uruchomić również sprzedaż online.
Na rynku hard dyskontów w Polsce działa już sieć Mere. W listopadzie rosyjska firma otworzyła swój drugi sklep w Polsce - działa w Radomiu. Trzecia placówka została otwarta w środę w Ostrowcu Świętokrzyskim. Plany giganta, który w Rosji, Kazachstanie, Chinach czy Niemczech ma ok. 800 sklepów są ambitne - planuje otworzyć w Polsce ponad 100 placówek.