Lidl wprowadza szybkie testy na obecność antygenu koronawirusa. Wiemy, kiedy trafi do sprzedaży

Lidl Polska jako pierwsza sieć handlowa w Polsce wprowadza do sprzedaży testy antygenowe w kierunku SARS-COV-2, przeznaczone do samokontroli. Produkt pozwala wykryć antygeny wirusa w wymazach z przedniej części nosa.
Zobacz wideo Czy "paszporty szczepionkowe" pomogą odmrozić biznes?

Testy pojawią się w sprzedaży już od piątku, 7 maja. Oferowane będę wyłącznie w zestawie pięciu sztuk i będą kosztować 19,80 zł za 1 test, czyli 99 zł za opakowanie 5-sztukowe.

Szybkie testy Lidla mają wysoką wiarygodność i dokładność

Szybki test antygenowy w kierunku SARS-CoV-2 jest wyrobem medycznym do diagnostyki in vitro używanym w diagnostyce zakażeń koronawirusem SARS-CoV-2. Test oferowany przez Lidl Polska pozwala w jakościowy sposób wykryć antygen wirusa SARS-CoV-2 w wymazach z przedniej części nosa (jedynie 2,5 cm) u osób z podejrzeniem zakażenia COVID-19.

Testy od Boson Biotech będą oferowane wyłącznie w zestawie pięciu sztuk. Do każdego testu dołączona jest sterylna wymazówka, probówka, roztwór ekstrakcyjny oraz instrukcja. Wiarygodność diagnostyczna testu jest bardzo wysoka, o czym świadczą wskaźniki swoistości (99,20%), dokładności (98,72%) oraz czułości testu na poziomie 96,77%, a wynik otrzymujemy już po 15 minutach.

Lidl oferuje testy, które można wykonać w domu

Test jest przeznaczony do samokontroli i może być wykonany w warunkach domowych. Test antygenowy w kierunku SARS-COV-2 można wykonać bez względu na to, czy osoba wykonująca test ma objawy zakażenia, czy też nie. Badania wykazały, że wcześniejsze wykonanie testu, tj. w pierwszych 4 dniach choroby, wiąże się z wyższym stężeniem antygenu, co pozwala na jego łatwiejsze wykrycie.

Lidl Polska działa w 30 krajach na świecie

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 30 krajach istnieje około 11.200 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 700.

Więcej o: