Metro w Polsce znajduje się jedynie w Warszawie. Obecnie składa się z dwóch linii: M1 i M2. W weekend użytkownicy forum Skyscrapercity dotarli jednak do dokumentów planistycznych miasta, w których znalazła się opinia sugerująca, że w stolicy powstaną trzy nowe linie metra. We wtorek potwierdziła to Anna Lewandowska, radna dzielnicy Ursus.
"W studium zakłada się, że nadrzędnym środkiem miejskiego transportu zbiorowego w Warszawie pozostanie metro. Ustala się, że docelowo sieć metra będzie składała się z pięciu linii" - przytacza szczegóły projektu studium - Tom II "Kierunki". Według informacji podanych przed radną - linie metra docelowo mają wyglądać następująco:
Dokument, który potwierdza doniesienia o rewolucyjnej rozbudowie warszawskiego metra, zawiera także ważne zmiany dotyczące innych środków transportu. Według założeń studium autobusy w stolicy mają pełnić przede wszystkim rolę uzupełniającą dla metra i dowozową do wydajniejszych środków transportu. Radni zakładają też rozwój zaplecza rowerowego miasta. Chcą, żeby podróże dwukołowcem były sprawne, komfortowe i bezpieczne.
W założeniach studium przewiduje się także racjonalne wykorzystania miejsc parkingowych oraz zapewnienie ich w miejscach, gdzie są naprawdę potrzebne. Oznacza to poszerzenie Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego. Samorządowcy zakładają także, że istotnym elementem systemu parkingowego Warszawy w kolejnych latach będzie rozbudowany system parkingów - Parkuj i Jedź.
"W rejonach, gdzie zbyt duża dostępność miejsc parkingowych może spowodować przeciążenie układu drogowego, a jednocześnie zapewniona jest obsługa komunikacyjna za pomocą wysoko wydajnego transportu zbiorowego, należy dążyć do ograniczania liczby miejsc parkingowych w nowo realizowanych inwestycjach" - czytamy.
Więcej informacji z Polski przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
Założenia te oparte są na szacunkach Urzędu Miasta. Wynika z nich, że przyrost ludności do 2050 r. wyniesie ponad 250 tys. osób. Dokument, którego fragmenty przytoczono powyżej, dotyczy właśnie polityki przestrzennej Warszawy do tego roku, co oznacza, że wymienione wyżej zmiany powinny zostać zrealizowane w najbliższych 28 latach.