Bank Polski PKO BP przekazał, że klienci, którzy mają nieważny dokument tożsamości, mogą się spodziewać utrudnień w korzystaniu z bankowości. Ich dostęp do aplikacji IKO i serwisu iPKO zostanie częściowo zablokowany. Stanie się tak po 30 dniach od utraty ważności dokumentu oraz braku aktualizacji informacji dotyczących nowego dowodu osobistego. Bank podejmie takie działania ze względów bezpieczeństwa.
By uniknąć nieprzyjemności oraz zbędnych nerwów, wystarczy zweryfikować datę swojego dokumentu tożsamości. Jeśli stracił on ważność, należy poinformować bank o zmianie dowodu. Można to zrobić na trzy sposoby: w aplikacji IKO, serwisie iPKO lub przez telefon. W przypadku pierwszej opcji należy wybrać swój profil w lewym górnym rogu aplikacji, a następnie "Twoje dane", "Dokument tożsamości" i opcję "Zmień dokument tożsamości". By zmienić dokument w serwisie, również na początku trzeba wybrać swój profil w prawym górnym rogu, następnie opcję "ustawienia", dalej "profil i dane", a na końcu "dokument tożsamości" oraz "zmień".
Bank daje możliwość zmiany dokumentu także za pośrednictwem infolinii pod numerem 800 302 302. Dla osób, które nie czują się pewnie w internecie lub nie chcą zmieniać dokumentu same, bank przewidział także możliwość wybrania się do dowolnego oddziału, gdzie pracownik banku pomoże klientowi w całym procesie.
Bez aktualnego dowodu tożsamości w banku klient traci możliwość zarządzania finansami w aplikacji IKO i serwisie iPKO, w tym np. zleceniami przelewów lub sprawdzaniem historii transakcji. Niemożliwe będzie także składania wniosków i zawierania umów online, takich jak lokaty, ubezpieczenia czy pożyczki. Jednak bank podkreśla, że nie tylko brak ważnego dowodu osobistego może mieć przykre konsekwencje. Jak czytamy na stronie PKO BP, jeżeli klient nie podał aktualnego numeru telefonu komórkowego, bank nie będzie miał możliwości kontaktu w ważnej sprawie, np. gdy zauważy podejrzaną transakcję na koncie. Ponadto użytkownik nie może w pełni korzystać z aplikacji IKO oraz nie ma możliwości potwierdzenia transakcji kodem SMS.
Z kolei w przypadku nieaktualnego adresu do korespondencji bank nie będzie miał możliwości wysłania nowej karty płatniczej, zanim wygaśnie ważność poprzedniej. Co z kolei może skutkować sporymi utrudnieniami w płatnościach. Warto wiedzieć, że nie we wszystkim miejscach można płacić BLIK-iem.