Nie będzie raczej żadnym zaskoczeniem, że Google Search to najpopularniejsza usługa Google w naszym kraju. Według danych Gemius Polska z lipca 2016 dociera do 96,3 proc. internautów. Kolejne miejsca na podium również nie przynoszą niespodzianek - YouTube (18,5 mln użytkowników, 73,5 proc. zasięgu) oraz Google Maps (10,6 mln użytkowników, 42,2 proc. zasięgu).
Za to na czwarte miejsce rankingu Gemius Polska wskoczyła platforma blogowa Blogspot. W lipcu odwiedziło ją 9,3 mln użytkowników (36,9 proc. zasięgu). Co ciekawe, wyprzedziła pod względem popularności pocztę Google, czyli Gmaila (7,6 mln użytkowników, 30,2 proc. zasięgu).
Popularność stron grupy Google źródło: Gemius Polska
Wszystko wskazuje na to, że polscy internauci najrzadziej zaglądają na strony scholar.google.pl (wyszukiwanie materiałów naukowych) oraz hangouts.google.com (strona komunikatora dostępnego w formie aplikacji na PC i urządzenia mobilne). Miesięczna liczba użytkowników w obu serwisach to odpowiednio 160,8 tys i 146,8 tys.
W zestawieniu, poza 28 stronami WWW znalazły się również 3 aplikacje na PC. Najpopularniejsza z nich to Dysk Google. Według danych z lipca uruchomiono go niemal 800 tys. razy. Na drugim miejscu znalazła się Google Earth (229,4 tys.), zaś na trzecim wyszukiwarka plików lokalnych Google Desktop (98,5 tys.).
Czytaj też: Planujesz wycieczkę w Polsce lub za granicą? Zrób to z Google Trips!
Zerkając na zestawienie stron Google odwiedzanych stacjonarnie i mobilnie widać spore rozbieżności. Przykładowo platforma Blogspot.com na urządzeniach mobilnych w analizowanym przez Gemius Polska miesiącu zanotowała 4,8 mln użytkowników (drugie miejsce z zasięgiem 19,1 proc.), podczas kiedy w zestawieniu na PC ma 6,7 mln (piąte miejsce z zasięgiem 26,6 proc.).