Allegro ruszyło z Allegro Pay. To nowa metoda płatności

Allegro Pay to nowa metoda płatności dostępna na Allegro od 31 lipca. Za zakupy na platformie klient będzie mógł zapłacić środkami uzyskanymi z kredytu w wysokości do 4 tysięcy złotych. Do wyboru będzie też kilka różnych opcji spłaty zadłużenia.

Allegro Pay. Co oferuje?

Zgodnie z zapowiedziami, 31 lipca Allegro wystartowało z nową usługą. Allegro Pay jest dostępne na razie tylko dla grupy kilkudziesięciu osób, ale do końca 2020 roku ma być rozszerzana o kolejnych klientów. Nowa forma płatności pozwala na zakupy z wykorzystaniem środków z kredytu. Klient może złożyć wniosek o kredyt w wysokości do 4 tysięcy złotych i następnie zapłacić za zakupy. Spłata zadłużenia może zostać wykonana do 30 dni lub zostać rozłożona na raty. Płatność można podzielić na 3, 5, 10 lub nawet 20 miesięcznych rat.

Budżet przyznany w ramach kredytu ma być dostępny bezterminowo. Jeśli klient nie będzie wykorzystywał środków z przyznanej puli, ma również nie ponosić kosztów kredytu. Jak zaznacza Allegro, Allegro Pay nie zastępuje dostępnych do tej pory form płatności na platformie. 

Allegro Pay. Jak zapłacić?

Opcja nie jest dostępna dla wszystkich klientów. Jeżeli należysz do grupy, która może już korzystać z Allegro Pay, zobaczysz tę metodę płatności w formularzu dostaw. Przed pierwszym użyciem usługę trzeba aktytować. Dalej płatność, podobnie jak spłatę kredytu, można realizować za pomocą szybkich przelewów lub płatności BLIK-iem.

Korzystanie z usługi jest darmowe, nie wymaga aktywowania nowego abonamentu.

Zakupy w sieci: polski e-handel rośnie w siłę

Pandemia koronawirusa zmieniła wiele aspektów życia, w tym także przyzwyczajenia dotyczące dokonywania zakupów. Wiele osób, które preferowały zakupów w sposób tradycyjnie, zdecydowały się robić zakupy z dostawą do domu. Prognozy mówią, że polski rynek handlu w sieci może w tym roku wzrosnąć o 30 proc. i osiągnąć niebagatelną wartość 15 mld euro. 

Warto jednak zauważyć, że najnowsze dane GUS o sprzedaży detalicznej, dotyczące czerwca, wyraźnie pokazują, że coraz częściej wybieramy się na zakupy do sklepów stacjonarnych. W czerwcu 2020 r. sprzedaż detaliczna była aż o 8,4 proc. wyższa niż w maju i już tylko o 1,3 proc. niższa niż w czerwcu ubiegłego roku. Równocześnie zmalał udział w sprzedaży sklepów internetowych - z 9,1 proc. w maju do 7,7 proc. w czerwcu. Ich przychody zmniejszyły się w porównaniu z majem o 7,5 proc.

Zobacz też: Polska Izba Handlu przypomina: Sklep może odmówić obsługi osobie bez maseczki i może wezwać policję

Zobacz wideo Korzystacie z aplikacji zakupowych?