Edek pomoże Ci sprawdzić rozkład jazdy pociągów. PKP wprowadza bota, wirtualnego asystenta głosowego

PKP Intercity powołało do życia Edka, asystenta głosowego opartego na algorytmach sztucznej inteligencji. Bot pomoże m.in. sprawdzić połączenia, obsługuje nawet kilkaset osób naraz. Spółka planuje rozszerzać zakres jego działalności.

Bot Edek jest dostępny przez całą dobę siedem dni w tygodniu. Informacji udziela pod numerem 22 391 22 22. Bot może jednocześnie obsługiwać kilkaset połączeń, "co przełoży się na efektywną obsługę osób, chcących uzyskać informacje o rozkładzie jazdy" - informuje PKP Intercity.

Zobacz wideo Ransomware to już prawdziwa plaga. Straty firm są liczone w miliardach dolarów [TOPtech]

PKP Intercity wprowadza asystenta głosowego

Edek pozwala sprawdzić połączenia, które wyszukuje na podstawie udzielonych mu podczas rozmowy informacji: stacji docelowej, początkowej, daty oraz godziny odjazdu, jak również dodatkowych opcji połączeń, które interesują podróżnego, takich jak np. przejazd bezpośredni, możliwość przewozu roweru czy uwzględnienia miejsca dla osoby z niepełnosprawnością.

Gdy już wybierzemy interesujące nas połączenie, Edek może udzielić nam szczegółowych informacji na jego temat, na przykład o cenie biletu. Podczas rozmowy z botem można też poprosić o wskazanie kolejnego pociągu z rozkładu, a także wrócić do wcześniejszej propozycji czy wyszukać połączenie o nowych parametrach. 

Infolinia obsługiwana przez wirtualnego asystenta głosowego to kolejne wdrażane przez nas rozwiązanie, które ma ułatwić i usprawnić proces obsługi pasażera, rozpoczynający się od planowania podróży i wyszukiwania odpowiedniego połączenia. Nowa usługa to dodatkowa możliwość uzyskania informacji o rozkładzie jazdy, która może być szczególnie interesująca dla osób z ograniczonymi możliwościami korzystania z wyszukiwarki internetowej. Ciągła dostępność automatycznego konsultanta pomoże w sprawnej obsłudze rosnącej liczby pasażerów

- mówi Artur Resmer, Członek Zarządu PKP Intercity.

PKP Intercity podało nowy rozkład jazdyWięcej tras i krótsze przejazdy. PKP Intercity ogłosiło wakacyjny rozkład jazdy

Edek jest oparty na algorytmach uczenia maszynowego. To pozwala mu się ciągle szkolić i wzbogacać swoją bazę wiedzy z każdą kolejną rozmową. Dzięki temu bot będzie mógł lepiej interpretować odpowiedzi swoich rozmówców. PKP Intercity planuje wzbogacać asystenta głosowego o nowe funkcjonalności w coraz większym zakresie tematów. 

Chatboty są "zatrudniane" coraz częściej

Największą bolączką dzwonienia na wszelkie infolinie jest konieczność długiego zwykle czekania w kolejce na połączenie. Te problemy coraz częściej rozwiązywane są dzięki wdrożeniu botów, czy to głosowych, czy chatbotów. W zeszłym roku taką usługę uruchomiła Ikea, gdzie chatbot jest w stanie wykonywać pracę 30 konsultantów. Również rząd korzysta z takich rozwiązań i w zeszłym roku ruszył chatbot informujący o koronawirusie, który miał odciążyć infolinię NFZ. 

PKP Intercity wprowadza nowość. Kupując bilet możemy sprawdzić ślad węglowy podróży (zdjęcie ilustracyjne)PKP Intercity wprowadza "porównywarkę" emisji CO2 dla podróży pociągiem

Algorytmy sztucznej inteligencji pomagają też w innych sprawach. Przed dwoma laty PKO BP wprowadził chatbota, który miał skrócić i ułatwić proces rekrutacji.

Więcej o: