Xiaomi Mi 1 zadebiutowało równo 10 lat temu. Od tego czasu do nazwy każdego flagowego smartfona firmy dodawano "Mi" z odpowiednim numerem. Ostatnie Xiaomi Mi 11 miało swoją premierę w ubiegłym roku. Na przestrzeni lat firma zadbała również o klientów poszukujących smartfonów z niższej półki cenowej - w tym celu powstały marki Redmi i POCO.
Najnowszy flagowy smartfon chińskiego giganta zerwie z dotychczasową tradycją. Portal xda-developers.com, powołując się na rzecznika prasowego Xiaomi, wskazuje, że począwszy od trzeciego kwartału 2021 r. nazwa smartfonów "Xiaomi Mi" zostanie zmieniona na po prostu "Xiaomi". Wprowadzenie tej zmiany nie nastąpi jednak równolegle we wszystkich regionach na świecie.
"Wraz z wprowadzeniem nowej tożsamości pod marką macierzystą znajdą się dwie różne serie produktów. Produkty Xiaomi reprezentują szczyt technologii i oferują najwyższej jakości wrażenia. Produkty Redmi wprowadzają duże innowacje w bardziej przystępnej cenie i są skierowane do młodszych odbiorców" - wskazuje rzecznik prasowy Xiaomi.
Zmiana nazwy znajdzie również odzwierciedlenie w zaktualizowanych logach. Firma Xiaomi zachowa swoje logo z charakterystycznym "Mi" na pomarańczowym tle, natomiast smartfony występujące pod nazwą "Xiaomi" i "Redmi" będą miały własne logotypy.
Niedawno informowaliśmy, że Xiaomi znalazło się na pierwszym miejscu zestawienia największych producentów smartfonów pod względem sprzedaży w Europie. Badanie wykonane przez Strategy Analytics pokazuje, że Xiaomi dostarczyło na europejski rynek 12,7 mln smartfonów. To wzrost o ponad 67 proc. w stosunku do poprzedniego roku.
Xiaomi odpowiada więc za 25,3 proc. rynku smartfonów na Starym Kontynencie. Wynik chińskiego giganta jest szczególnie dobry w centralnej i wschodniej części Europy, gdzie mieszkańcy wybierają tańsze urządzenia niż w krajach zachodnich. Drugie miejsce w zestawieniu zajął Samsung (12 mln), a podium zamyka Apple (9,6 mln).