Xiaomi stawia na nową nazwę. Flagowy smartfon pozbywa się znanego elementu

Xiaomi zdecydowało się na zmianę nazwy swojej flagowej marki smartfonów. Chiński gigant rezygnuje z nazwy "Xiaomi Mi", stawiając na proste "Xiaomi". Firma wprowadza również logotypy, które mają wyraźnie odróżnić flagowy produkt od serii smartfonów Redmi.

Xiaomi Mi 1 zadebiutowało równo 10 lat temu. Od tego czasu do nazwy każdego flagowego smartfona firmy dodawano "Mi" z odpowiednim numerem. Ostatnie Xiaomi Mi 11 miało swoją premierę w ubiegłym roku. Na przestrzeni lat firma zadbała również o klientów poszukujących smartfonów z niższej półki cenowej - w tym celu powstały marki Redmi i POCO. 

Zobacz wideo Najlepszy smartfon do 1300 zł? Wielkie starcie chińskich "średniaków" [TOPtech]

Xiaomi rezygnuje z "Mi". Nowe smartfony z prostszą nazwą

Najnowszy flagowy smartfon chińskiego giganta zerwie z dotychczasową tradycją. Portal xda-developers.com, powołując się na rzecznika prasowego Xiaomi, wskazuje, że począwszy od trzeciego kwartału 2021 r. nazwa smartfonów "Xiaomi Mi" zostanie zmieniona na po prostu "Xiaomi". Wprowadzenie tej zmiany nie nastąpi jednak równolegle we wszystkich regionach na świecie.

SonyPlaystation 5 Do sklepów trafił nowy model PlayStation 5. Konsola jest lżejsza i pozwala na łatwiejszy montaż podstawki

"Wraz z wprowadzeniem nowej tożsamości pod marką macierzystą znajdą się dwie różne serie produktów. Produkty Xiaomi reprezentują szczyt technologii i oferują najwyższej jakości wrażenia. Produkty Redmi wprowadzają duże innowacje w bardziej przystępnej cenie i są skierowane do młodszych odbiorców" - wskazuje rzecznik prasowy Xiaomi. 

Zmiana nazwy znajdzie również odzwierciedlenie w zaktualizowanych logach. Firma Xiaomi zachowa swoje logo z charakterystycznym "Mi" na pomarańczowym tle, natomiast smartfony występujące pod nazwą "Xiaomi" i "Redmi" będą miały własne logotypy. 

Xiaomi sprzedało najwięcej smartfonów w Europie

Niedawno informowaliśmy, że Xiaomi znalazło się na pierwszym miejscu zestawienia największych producentów smartfonów pod względem sprzedaży w Europie. Badanie wykonane przez Strategy Analytics pokazuje, że Xiaomi dostarczyło na europejski rynek 12,7 mln smartfonów. To wzrost o ponad 67 proc. w stosunku do poprzedniego roku. 

Xiaomi odpowiada więc za 25,3 proc. rynku smartfonów na Starym Kontynencie. Wynik chińskiego giganta jest szczególnie dobry w centralnej i wschodniej części Europy, gdzie mieszkańcy wybierają tańsze urządzenia niż w krajach zachodnich. Drugie miejsce w zestawieniu zajął Samsung (12 mln), a podium zamyka Apple (9,6 mln). 

22-letni Włoch wytatuował sobie szczepionkowy QR kod na ramieniu Włoch certyfikat szczepienia ma zawsze przy sobie. Zrobił tatuaż z kodem QR

Więcej o: