CD Projekt nieco ponad rok był największą polską spółką na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Problemy z Cyberpunk 2077 sprawiły jednak, że akcje firmy potaniały z poziomu 400 zł o przeszło połowę. Mimo kłopotów z ostatniego roku spółka wciąż jednak inwestuje i się rozwija.
Polska spółka poinformowała właśnie, że kupiła bostońskie studio The Molasses Flood (nazwa nawiązuje do Wielkiej Melasowej powodzi w Bostonie z 1919 roku). CD Projekt nie podał kwoty transakcji.
Studio powstało po upadku Irrational Games i na swoim koncie ma dwie dobrze ocenianie gry - "The Flame in the Flood" oraz "Drake Hollow". Członkowie zespołu pracowali też przy takich hitach jak "Bioshock", "Halo", "Guitar Hero" i "Rock Band".
Wciąż szukamy zespołów, które podzielają nasze wartości i kulturę, i chcą razem z nami robić świetne gry. Załoga The Molasses Flood to ambitny i doświadczony zespół, który stawia na jakość i posiada technologiczny know-how. Jestem przekonany, że wniosą do firmy dużo talentu, ambicji i determinacji
- stwierdza Adam Kiciński, Prezes Zarządu CD Projekt.
Więcej treści na temat gier na stronie głównej Gazeta.pl
Studio ma zachować pełną niezależność, ale będzie blisko współpracowało z nowym właścicielem. Ponadto otrzyma możliwość stworzenia własnej gry w oparciu o jedną z marek CD Projekt. Można więc śmiało założyć, że wyprodukują pomniejszą produkcję z uniwersum Wiedźmina lub "Cyberpunk 2077". To też rozwój dla studia, które zwiększy zatrudnienie w firmie. Proces rekrutacji już się rozpoczął.
Od początku istnienia The Molasses Flood naszym celem było tworzenie gier, które inspirują innych. Współpraca z CD Projekt to dla nas możliwość dotarcia do graczy na całym świecie i jednocześnie okazja do współpracy ze studiem i markami, które kochamy. Jesteśmy bardzo podekscytowani faktem, że możemy kontynuować naszą misję tworzenia gier wraz z CD Projekt
- mówi Forrest Dowling, Studio Head z The Molasses Flood.
Informacja o zakupie The Molasses Flood można uznać za osłodę po kolejnym problemie CD Projekt. Ledwie w środę spółka informowała o opóźnieniu "Wiedźmina 3" i "Cyberpunk 2077" na konsole nowej generacji. Obie gry ukażą się dopiero w 2022 roku.