Robot z Żabki wręczył klientowi parówkę, a miał zrobić hot-doga. "Pomyłki się zdarzają" [WIDEO]

Klient zamówił w bezobsługowym, warszawskim sklepie Żabka Nano hot-doga. Jednak robot zaliczył wpadkę - podał klientowi parówkę bez bułki. Biuro prasowe Żabki zapewnia, że "monitoruje incydentalne pomyłki i usprawnia procesy".

W autonomicznym sklepie Żabka Nano przy ul. Dobrej 54 w Warszawie od czerwca "za kasą" stoi robot Robbie, który przygotowuje klientom hot-dogi. "Innowacyjne, pierwsze tego typu urządzenie na rynku", jak przedstawia maszynę sieć Żabka, zaliczyła jednak wpadkę.

Więcej informacji z Polski przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Robot Robbie w Żabka Nano miał zrobić hot-doga. Podał samą parówkę

Kilka dni temu w mediach społecznościowych pojawiło się nagranie jednego z klientów, który zamówił hot-doga w warszawskim sklepie - żabkowy robot miał jednak problem z włożeniem parówki do bułki. Ostatecznie maszyna wręczyła klientowi samą parówkę.

Sieć Żabka skomentowała wpadkę robota. Biuro prasowe przekazało serwisowi money.pl, że robot "to niezwykle inteligentne urządzenie", a "raz na 1000 razy, podobnie jak człowiekowi, może zdarzyć mu się pomyłka w przygotowaniu hot-doga".

Cały czas wsłuchujemy się w sygnały naszych klientów, monitorujemy incydentalne pomyłki i usprawniamy procesy. Mamy radość z tego, że możemy robić to wspólnie z naszymi klientami

- podkreśla biuro prasowe Żabki.

Żabka Nano wprowadziła robota do obsługi klientów. Waży 1500 kg. "Pierwsze tego typu urządzenie na rynku"

Żabka Nano rozpoczęła swoją działalność w czerwcu 2021 roku. Pierwszy autonomiczny sklep sieci uruchomiono w Poznaniu, a do tej pory otwarto łącznie 44 takie placówki, m.in. w Poznaniu, Warszawie, Krakowie, Wrocławiu czy Gdańsku. Robot Robbie został zainstalowany w punkcie Warszawie przy ul. Dobrej 54.

Maszyna potrafi przygotować hot-dogi w trzech prostych krokach, zgodnie z zamówieniem klienta - podkreśla biuro prasowe Żabki w komunikacie przesłanym do Gazeta.pl. Jak czytamy, robot został stworzony specjalnie dla konceptu Żabka Nano w oparciu o rozwiązania sztucznej inteligencji. Robot waży 1500 kg, ma ponad 2,5 m wysokości i ponad 2 m szerokości.

We współpracy z zespołem VeloxAlpha S.A. stworzyliśmy robota Robbie, który w sposób zautomatyzowany i w pełni higieniczny przygotowuje dla klientów Żabki Nano hot-dogi z ich ulubionymi dodatkami. Jest to pierwsze tego typu urządzenie na rynku

- powiedział Paweł Grabowski, dyrektor ds. rozwiązań bezosobowych w Żabka Polska.

Dopytaliśmy, czy na roboty będzie można natrafić także w innych sklepach Żabki Nano, oraz czy soeć przewiduje tworzenie kolejnych, bardziej zaawansowane wersje robotów, zdolnych do wykonywania innych czynności.

Serwujący hot-dogi robot Robbie to innowacyjne rozwiązanie, które wdrażamy w ramach konceptu sklepu autonomicznego Żabka Nano, mające na celu ulepszanie doświadczeń zakupowych jego klientów. Obecnie, w ramach pilotażu urządzenie działa w placówce w Warszawie przy ul. Dobrej 54.
Koncept Żabka Nano jest przez nas cały czas rozwijany i doskonalony. Cały czas wsłuchujemy się w sygnały naszych klientów i testujemy nowe rozwiązania. Zamierzamy jak najlepiej wykorzystać potencjał tego formatu. O ewentualnych nowych rozwiązaniach będziemy informowali po ich wdrożeniu

- czytamy w odpowiedzi sieci.

Za projekt i oprogramowanie robota Robbie odpowiada firma VeloxAlpha S.A., która zrealizowała go na zamówienie Żabki. Nad jego stworzeniem pracowało koncepcyjnie 12 osób - 6 nad konstrukcją i 6 nad oprogramowaniem.

"Głównym bodźcem do stworzenia naszego produktu była waluta, jaką posługuje się człowiek w dzisiejszych czasach - czas. Nasze produkty powinny ułatwiać życie, być przyjazne w obsłudze i dostępne 24/7, dla każdego. Technologia gra kluczową rolę, ponieważ gwarantuje jakość, zwiększa bezpieczeństwo przygotowania żywności i zapewnia stałą dostępność" - tłumaczy Łukasz Drewnowski, CEO & CoFounder w VeloxAlpha S.A., cytowany w komunikacie przesłanym do Gazeta.pl.

Robot Robbie w Żabka Nano - jak zamówić hot-doga?

Aby zamówić hot-doga w sklepie Żabka Nano, korzystając z aplikacji Żappka, smartwatcha, karty bankowej czy aplikacji Apple Pay lub Google Pay, należy podejść do ekranu przy maszynie i w trzech krokach złożyć zamówienie. Można wybrać rozmiar hot-doga, rodzaj parówki i sosu.

Następnie należy potwierdzić zamówienie. Klient może śledzić status swojego zamówienia na ekranie w górnej części robota Robbie. Gotowy hot-dog dostępny jest do odbioru przez 40 sekund. Klient informowany jest o tym fakcie za pomocą komunikatu na poziomym ekranie u góry robota oraz za pomocą komunikatu głosowego. Sztuczna inteligencja umożliwia dodanie produktów z "hotdogomatu" do rachunku klienta.

Pomóż Ukrainie, przyłącz się do zbiórki. Pieniądze wpłacisz na stronie pcpm.org.pl/ukraina

Zobacz wideo Czy pszczoły zostaną zastąpione przez roboty?
Więcej o: