PKO BP inwestuje w nowy PayBack. Zencard sprawi, że znów pokochamy programy lojalnościowe?

Robert Kędzierski
Polski startup Zencard.pl, który integruje różne karty lojalnościowe, zyskał większościowego inwestora. PKO BP wierzy, że firma może być nowym, lepszym Paybackiem - informuje Puls Biznesu.

PKO BP chce stworzyć nowy, powszechny system lojalnościowy. Polski bank zainwestował właśnie w Zencard.pl - nowy serwis łączący różne karty lojalnościowe.

Jego działanie jest bardzo podobne do systemu PayBack, który pozwala zbierać punkty za zakupy w różnych sklepach i sieciach. Zencard ma zrealizować podobną ideę sprawniej, a przede wszystkim taniej. 

 

Liczy się rozmach

Sukces nowego projektu zależy w dużej mierze od skali jego działania. Konsumentom zależy, by jak najwięcej punktów partycypowało w programie. Bo tylko to przyniesie realne korzyści.

PKO BP jest obecny w wielu sklepach czy restauracjach za sprawą systemu płatniczemu eService. Sklepom łatwo więc będzie przystąpić do Zencard. Z punktu widzenia klienta korzystanie czy przystąpienie z programu również będzie proste. Punkty lojalnościowe będę przypisywane podczas płacenia kartą. 

Programy lojalnościowe w Polsce mają wielką przyszłość, jeśli będą dobrze prowadzone. Banki już raz zmarnowały szansę, oferując karty kredytowe z 3-5-procentowymi rabatami, którymi nikt się nie interesował. Porządny program musi dawać uczestnikowi realne profity. Rozumieją to np. multipleksy, które oferują 50-procentowe zniżki na bilety. To działa

-  mówi przedstawiciel jednej z firm oferujących programy rabatowe cytowany przez Puls Biznesu. 

Polskie startupy dojrzewają

Przejęcie Zencard przez PKO BP jest ważnym sygnałem. Polski bank występuje w roli inwestora, który nie boi się zaryzykować. Do tej pory w polskie startupy duże pieniądze inwestowały przede wszystkim doświadczone, zagraniczne fundusze.

Zencard został przejęty z rąk m.in. SpeedUp Group, który w 2015 roku wraz z  Experior Venture Fund zainwestował w firmę 2 mln euro. 

O sukces nie będzie jednak łatwo - Polacy odwracają się od programów lojalnościowych. Z PayBack ostatecznie zrezygnowało zarówno Allegro jak i Empik, BZWBK. Na szczęście PKB BP ma odpowiedni potencjał, by ułatwić Zencard ekspansję. Miejmy nadzieję, że rabaty oferowane w ramach programu będą korzystne i łatwo dostępne. Konsumenci z pewnością na tym zyskają. 

Więcej o: