W ciężarowym portfolio Daimlera jest dość tłoczno (Mercedes-Benz Trucks, Freightliner Trucks, Mitsubishi FUSO, Western Star, BharatBenz). Pierwszy z podmiotów prowadzi właśnie w Niemczech testy zasilanej elektrycznie ciężarówki Urban eTruck, która na rynek trafić ma w 2020 roku.
Pojazd elektryczny, na którym skupia się obecnie producent to jednak niewielka ciężarówka FUSO eCanter, którą pokazano już we wrześniu ubiegłego roku na targach pojazdów elektrycznych w Niemczech. Pojazd ma już za sobą ponad 60 tys. km jazd testowych po niemieckich i portugalskich drogach publicznych.
Pilotażowy program produkcji FUSO eCanter rozpocznie się jeszcze w tym roku w Tokio, Lizbonie oraz Nowym Jorku. Masowa produkcja miałaby natomiast ruszyć rok później, mniej więcej wtedy, kiedy na rynku zadebiutuje ciężarowa konkurencja od Elona Muska.
Czytaj też: Elon Musk znów to zrobił. Ogłosił wprowadzenie na rynek nowego produktu. Natychmiastowa reakcja giełdy
FUSO eCanter z ładunkiem od 2 do 3 ton będzie w stanie pokonać dystans około 100 km bez konieczności uzupełniania energii elektrycznej. Ładowanie akumulatorów zajmie natomiast niewiele ponad godzinę. Daimler myśli o całej serii ciężarówek, ale sporo zależy tu od postępów w technologii samych baterii.