Orlen w ostatnim czasie rozpoczął ekspansję na inne rynki, bardzo odległe od paliwowego. Spółka Skarbu Państwa przejęła grupę medialną Polska Press. W podobnym czasie częścią Orlenu stał się Ruch. Firma już wtedy zapowiadała, że planuje wprowadzić na swoje stacje benzynowe usługi kurierskie.
Jak dowiedziały się wirtualnemedia.pl, Orlen zgłosił się 22 marca do Urzędu Patentowego o rejestrację nazwy i logo Orlen Paczka. Z opisu zgłoszenia wynika, że będą to "usługi w zakresie transportu, pakowania, przechowywania i dostarczania przesyłek i paczek do automatycznych urządzeń pocztowych; usługi kurierskie; dostarczanie przesyłek adresowych, dostarczanie towarów zamówionych korespondencyjnie oraz dostarczanie informacji o składowaniu towarów oraz o transporcie towarów”.
Biuro prasowe Orlenu przekazało wirtualnemedia.pl, że Orlen Paczka zostanie wprowadzona na rynek pod koniec trzeciego kwartału bieżącego roku. W tym samym okresie, we wrześniu, wygasa umowa Orlenu z Pocztą Polska na usługi e-commerce. Firma pracuje jednak nad zasadami przedłużenia umowy. Uruchomienie własnych usług kurierskich nie oznacza więc zakończenia współpracy z Pocztą Polską.
W lutym Orlen informował, że Orlen Paczka zostanie uruchomione w czwartym kwartale tego roku, więc najwyraźniej prace przyspieszyły. Spółka chce do końca roku utworzyć 5,5 tys. punktów, a docelowo liczba ta ma wzrosnąć do 10 tysięcy.
Orlen w listopadzie przedstawił strategię do 2030 roku. Jednym z jej elementów jest rozwój współpracy z Ruchem. W lutym spółka przedstawiła nowe formaty, w zakresie usług sklepowo-gastronomicznych. W ciągu pięciu lat firma chce otworzyć 900 punktów Orlen w Ruchu.