Orlen Paczka. Spółka rejestruje logo, odbiór paczek na stacji ma ruszyć już we wrześniu

Orlen po przejęciu Ruchu zapowiadał uruchomienie usług pocztowych. Sprawa nabiera tempa, o czym świadczy rejestracja nowej marki w urzędzie patentowym. Orlen Paczka ma wystartować już we wrześniu.

Orlen w ostatnim czasie rozpoczął ekspansję na inne rynki, bardzo odległe od paliwowego. Spółka Skarbu Państwa przejęła grupę medialną Polska Press. W podobnym czasie częścią Orlenu stał się Ruch. Firma już wtedy zapowiadała, że planuje wprowadzić na swoje stacje benzynowe usługi kurierskie. 

Zobacz wideo Piotr Kuczyński o sprawie Obajtka: Jest jak najlepszy kryminał

Orlen Paczka zarejestrowane

Jak dowiedziały się wirtualnemedia.plOrlen zgłosił się 22 marca do Urzędu Patentowego o rejestrację nazwy i logo Orlen Paczka. Z opisu zgłoszenia wynika, że będą to "usługi w zakresie transportu, pakowania, przechowywania i dostarczania przesyłek i paczek do automatycznych urządzeń pocztowych; usługi kurierskie; dostarczanie przesyłek adresowych, dostarczanie towarów zamówionych korespondencyjnie oraz dostarczanie informacji o składowaniu towarów oraz o transporcie towarów”.

Wiatraki w cieśninie OresundFarmy wiatrowe na Bałtyku. Jest zielone światło UOKiK dla PGE i Orlenu

Biuro prasowe Orlenu przekazało wirtualnemedia.pl, że Orlen Paczka zostanie wprowadzona na rynek pod koniec trzeciego kwartału bieżącego roku. W tym samym okresie, we wrześniu, wygasa umowa Orlenu z Pocztą Polska na usługi e-commerce. Firma pracuje jednak nad zasadami przedłużenia umowy. Uruchomienie własnych usług kurierskich nie oznacza więc zakończenia współpracy z Pocztą Polską. 

Orlen i PGNiGUOKiK zajmie się przejęciem PGNiG przez Orlen. Sprawę oddała Polakom KE

W lutym Orlen informował, że Orlen Paczka zostanie uruchomione w czwartym kwartale tego roku, więc najwyraźniej prace przyspieszyły. Spółka chce do końca roku utworzyć 5,5 tys. punktów, a docelowo liczba ta ma wzrosnąć do 10 tysięcy. 

Orlen ze strategią do 2030 roku

Orlen w listopadzie przedstawił strategię do 2030 roku. Jednym z jej elementów jest rozwój współpracy z Ruchem. W lutym spółka przedstawiła nowe formaty, w zakresie usług sklepowo-gastronomicznych. W ciągu pięciu lat firma chce otworzyć 900 punktów Orlen w Ruchu

Więcej o: