Logotyp i nazwa "Orlen" nie ulegną zmianie - zapewnił w rozmowie z Polską Agencją Prasową prezes PKN Orlen Daniel Obajtek. Zaznaczył jednak, że w spółce toczy się debata, jak rozwinąć skrót "PKN". "Polski Koncern Naftowy" nie oddaje już bowiem, zdaniem Obajtka, charakteru Orlenu. Po połączeniu z Lotosem i PGNiG stał się koncernem działającym na wielu polach.
- Orlen to jedna z najcenniejszych polskich marek, którą będziemy dalej rozwijać zarówno w kraju, jak i za granicą. Dlatego nazwa "Orlen" na pewno pozostanie. Rozważamy jedynie zmianę w odniesieniu do PKN - mówił szef spółki.
Kilka dni temu Daniel Obajtek zapowiedział, że Orlen jeszcze w tym roku może zmienić nazwę. - Analizujemy możliwość zmiany nazwy spółki, bo słowo 'naftowy' powinniśmy urealnić. Nie wpłynie to natomiast na brand Orlen, który posiada konkretną, znaczącą wartość marketingową. Mogę zapewnić, że logotyp firmy pozostanie bez zmian - powiedział.
I chociaż szef paliwowego giganta podkreślał, że decyzja co do nowej nazwy Orlenu jeszcze nie zapadła, worek z propozycjami nowych nazw błyskawicznie się rozwiązał. Internauci nie przepuścili okazji do pożartowania z paliwowego giganta.
Wojtek Szacki, dziennikarz Polityki Insight, zaproponował "CPN". Z kolei Adam Ozga z TOK FM przedstawił pomysł, by koncern nazwać im. Jana Pawła II. Andrzej Kublik z "Gazety Wyborczej" zaproponował cztery nazwy: Multienergetyczne Przedsiębiorstwo Orlen Obajtka (w skrócie: MPO Obajtka), PiS-owski Koncern Multienergetyczny Orlen (w skrócie: PKM Orlen), Orlen Obajtka (w skrócie: OO) i Orlen Plus (w skrócie: Orlen+)
Daniel Obajtek jest uznawany za jednego z najbardziej wpływowych menedżerów w Polsce. Jest Prezesem Zarządu i Dyrektorem Generalnym PKN Orlen od 6 lutego 2018 roku. Jest absolwentem Executive MBA. Jako swój główny cel określa budowę koncernu multienergetycznego, opartego o zdywersyfikowane źródła przychodów.
Więcej informacji gospodarczych na stronie głównej Gazeta.pl